Skocz do zawartości



przemu

Rejestracja: 10 kwi 2005
OFFLINE Ostatnio: Informacja prywatna
*****

#36278 Czarna Teresa - jak wirtual stał się rzeczywistością

Napisane przez przemu w 01 kwietnia 2014 - 10:23

Jako że w życiu stałe są tylko zmiany... Przyszedł czas na modyfikacje w sprzęcie :)

Wcześniejsze koła zastąpił nowy zestaw, pomyślany jako koła wytrzymalsze w teren, a do tego zdecydowanie przyszłościowe ;)

 

Koła:
Obręcze: 26" Mavic EN 521 disc czarne
Piasty: 
-przód Novatec D881SB 4in1
-tył Novatec D882SB 4in1
Zaciski:
-przód Force
-tył Shimano XT
Szprychy: (32): czarne
Nyple: srebrne
Opony: Continental Rubber Queen (2,4' przód, 2,2' tył)
 
Rower nabrał trochu masy bo koła do lekkich nie należą. Jednak w prowadzeniu czuć różnicę w sztywności. I to zdecydowanie in plus. A z czasem będzie można myśleć o kolejnym 'usztywnianiu' przodu ;)
 
Na koniec kilka zdjęć (pochodzących z albumu 'Wjosna'):
IMG_1705.JPG
 
IMG_1707.JPG
 
IMG_1702.JPG
 
IMG_1726.JPG
 
IMG_1728.JPG
 
IMG_1731.JPG
 
A na koniec Teresa i Santa w środowisku naturalnym:
IMG_1735.JPG

  • 1


#35862 Korzonkowe Królestwo - Polica

Napisane przez przemu w 04 listopada 2013 - 08:18

2 listopada 2013 roku - piękny dzień który wielu spędzało... w siodle!

W tym roku wybraliśmy się do Zawoi by po wspinaczce na Mosorny Groń dalej wspiąć się do Hali Śmietanowej, tak by w końcu zdobyć Policę. Pięknych widoków trochę za mało, wiatru trochę za dużo. Jednak trasa po prostu rozpieszczała - cudowne single, masa korzeni i rąbanki. Lekki podjazdy i strome zjazdy. Wymagające podejścia i ścieżki na których banan nie schodził z twarzy. Oj, będziemy tam wracać jeszcze nie raz!

 

Krótka fotorelacja z wyjazdu: https://picasaweb.go...ca?noredirect=1


  • 2


#34931 ENDURO TROPHY Wilkowice – 18.05.2013

Napisane przez przemu w 20 maja 2013 - 14:14

Ja też tam byłem... Spust migawki męczyłem ;)

Nawet mam dowód: IMG_0106.JPG


  • 1


#34876 Grip shift STR600-81 pod shimano czy sram ?

Napisane przez przemu w 12 maja 2013 - 14:15

To są manetki Sram Attack SRT600-81. Głowy sobie uciąć nie dam, ale chyba kompatybilne z Shimano :)
Wnioskuję po kilku aukcjach z ebaya: http://www.ebay.com/...=item589f802dac
  • 1


#34465 Czarna Teresa - jak wirtual stał się rzeczywistością

Napisane przez przemu w 10 kwietnia 2013 - 22:51

Kross Crime 3 pokazał mi że rower ścieżkowy to naprawdę świetny sprzęt. Dobry w mniej i w ten bardziej wymagający teren. Parę miesięcy jakie z nim spędziłem, kilka wprowadzonych zmian wpłynęło na kolejne. I tak się stało. Wymarzony wirtual stał się rzeczywistością, a od teraz towarzyszką moich wypadów będzie Czarna Teresa!
 
Rama:
Giant Trance X2 z 2008 roku. Rozmiar M. Rama anodyzowana zamiast malowania. W ramie założony damper Fox Float RP2 w znanej głównie z Trance długości 184,15 mm :) Zawieszenie to Maestro. Wirtualna oś obrotu, a do tego zastosowanie Foxa Float RP2 z możliwością włączenia i wyłączenia platformy pozwalają za przekręceniem jednej dźwigni na kompletną zmianę właściwości zawieszenia. Damper charakteryzuje się Compression Tune 3 (high) oraz Rebound Tune 1 (low). Jeszcze nie sprawdzałem zawieszenia w wymagającym terenie, ale pierwsze próby zadowalają :) Skok zawieszenia to 5 cali = 127 mm. Mało i dużo. Na częste wypady w pobliski teren wystarczy, a i w góry na  prawdziwe enduro się nada. W połączeniu z Revelationem 140 mm kąt główki się trochę poprawia względem firmowego 69,5 (przy widelcu Fox 32 F120R).
 
Koła:
Obręcze: 26" Mavic EN 521 disc czarne
Piasty: 
-przód Novatec D881SB 4in1
-tył Novatec D882SB 4in1
Zaciski:
-przód Force
-tył Shimano XT
Szprychy: (32): czarne
Nyple: srebrne
Opony: Continental Rubber Queen (2,4' przód, 2,2' tył)
 
Damper:
Fox Float RP2, HV, 184,15x44
 
Amortyzator:
RS Revelation 426 Air U-Turn (110-140 mm) z 2009 roku + PopLoc
 
Hamulce:
Avid Juicy 5, srebrne (rocznik 2008/2009), tarcze Avid G2 CleanSweep 185 mm (przód i tył)
 
Kierownica:
Octane One Chemical Pro, 31,8 mm, 770 mm
 
Mostek:
Truvativ Holzfeller, 31,8 mm, 0°, 60 mm
 
Gripy:
Dartmoor Race 145 mm
 
Manetki:
Rapidfire+ Shimano Deore XT, SL-M770
 
Klamki:
Avid Juicy 5
 
Korba:
Shimano SLX FC-M660, 175 mm, 44x32x22
 
Pedały:
Shimano PD-M540
 
Przerzutki:
Przód: Shimano LX FD-M570
Tył: Shimano SLX RD-M662 SGS z 2009
 
Kaseta:
Shimano Deore XT CS-M770 11-32
 
Łańcuch:
Shimano Deore LX/SLX HG-73
 
Siodło:
Selle Italia X0 Trans AM
 
Stery:
Cane Creek na łożyskach maszynowych, aluminiowe miski (komplet z ramy)
 
Sztyca:
Octane One Standard 2013, 30,9 mm, 350 mm
 
Większość komponentów została z poprzednika. Część trzeba było zmienić – jak choćby przednia przerzutka lub sztyca - bo wymagała tego rama. Jak się rower będzie sprawował zobaczymy z czasem :)
 
 
Kilka zdjęć na początek:
 
IMG_2485.JPG
 
IMG_2526.JPG
 
IMG_2523.JPG
 
IMG_2539.JPG
 
IMG_2492.JPG
 
IMG_2499.JPG
 
IMG_2507.JPG
 
IMG_2511.JPG
 
IMG_2512.JPG

  • 2


#34144 Montaż korby shimano HT2 a podkładki

Napisane przez przemu w 15 lutego 2013 - 00:11

Sprawdź sobie linię łańcucha i tyle :) Osobiście jeśli zgodnie z zaleceniami producenta linia jest w porządku, to bym nie kombinował i nie stosował swoich układów podkładek:)

Spójrz sobie w załącznik do posta ;)

Załączone pliki


  • 1


#34136 Montaż korby shimano HT2 a podkładki

Napisane przez przemu w 14 lutego 2013 - 03:00

Jaka to korba? Dzisiaj montowałem korbę SLX FC-M660 do mufy 68 mm i zgodnie z dokumentacją - dwie podkładki od strony zębatek (prawej) i jedna od lewej. Dla mufy 73 mm - tylko jedna podkładka od prawej strony. Jeśli stosujesz przerzutkę z mocowaniem E-type - blat przerzutki zajmuje miejsce najbardziej zewnętrznej podkładki od strony zębów korby.
  • 1


#33795 Cześć

Napisane przez przemu w 31 grudnia 2012 - 11:18

Bana, komu bana :D


  • 1


#33276 Uniwersalny ścieżkowiec - Kross Crime 3 Custom

Napisane przez przemu w 18 listopada 2012 - 20:08

Na wypychu daje radę. Szeroka kiera to jest się gdzie zaprzeć ;)
Tylko czasem te opony trzymają w terenie na takiej nawierzchni gdzie się iść nie da :]
  • 1


#32688 Uniwersalny ścieżkowiec - Kross Crime 3 Custom

Napisane przez przemu w 09 sierpnia 2012 - 11:58

Nadszedł czas na zmiany!
Kilka miesięcy polowania, wyboru, dylematów. Przy tym coraz więcej pracy i coraz mniej czasu. Chciałem rower który będzie lepszy w wymagającym terenie, ale nie skresli mnie ostatecznie na ubitych drogach czy asfalcie. Czy wybrać fulla czy hardtaila enduro? Na to pytanie szybko odpowiedziałem - ma być wygodnie, ma być full suspension! Kolejnym dylematem był typ ramy - czy potężne enduro czy może lekka rama do cross country? Najlepiej chyba po środku - ścieżkowiec. Cena - na początek szukamy kompromisu cena/możliwości.

I tutaj trafiła się okazja - rama Krossa Crime 3 wraz z damperem w dobrych pieniądzach. Tak powstał projekt nowego roweru. Na początek wiekszość cześci powędrowała z Felta, jednak są też pewne zmiany :)

Rama:
Kross Crime 3. Uzywana, odkupiona od Dan'a. W komplecie damper, acz żeby było ciekawiej Monarch jest 'po przejściach'. Najpierw nie trzymał powietrza, później poprzedniemu właścicielowi ukruszył się zawór AV. Jednak serwis we własnym zakresie pozwolił odratować Monarcha i pozwolic mu powrócić do ciężkiej pracy ;)
Rama charakteryzuje się zawieszeniem 4-zawiasowym z ogniwem Horsta. Skok zawieszenia podawany przez producenta wynosi 120 mm. W połaczeniu z Revelationem wpasowuje się w projekt ścieżkowca. Wykonanie widać że jest dość budżetowe. Aczkolwiek rury maja zmienny przekrój, widać dopracowanie pojedynczych elementów konstrukcji. Wadą na pewno jest słaba jakość pokrywy lakierniczej.
Mimo opisu podanego przez Krossa, że jest to rower Enduro - nie uznałbym tej maszyny za przedstawiciela takiej kategorii. Trail - tak.
Geometria ma swoje plusy i minusy. Pierwsze jazdy pokazały, że da się całkiem efektywnie podjeżdżać i zjeżdżać. Z czasem okaże się czy zostanę tego zdania...

Koła:
Obręcze: 26" Mavic XC 717 disc czarne
Piasty: SunRingle DirtyFlea
Zaciski: Dartmoor Bolt czerwone
Szprychy: (32): DT Competition czarne
Nyple: Alu
Opony: zwijane Continental SpeedKing 2,1"

Damper:
RS Monarch 3.1, 200x50, Tune B, High Volume

Amortyzator:
RS Revelation 409 Air U-Turn (110-140 mm) z 2009 roku + PopLoc/PopLoc Adjust

Hamulce:
Avid Juicy 5, srebrne (rocznik 2008/2009), tarcze Avid G2 CleanSweep 160 mm

Kierownica:
Boplight Team, 31,8 mm, 580 mm

Mostek:
FSA OS 190, 31,8 mm, ±6°, 90 mm

Gripy:
Boplight piankowe

Manetki:
Rapidfire+ Shimano Deore XT, SL-M770

Klamki:
Avid Juicy 5

Korba:
Shimano SLX FC-M660, 175 mm, 44x32x22

Pedały:
Shimano PD-M540

Przerzutki:
Przód: Shimano Alivio FD-M413
Tył: Shimano SLX RD-M662 SGS z 2009

Kaseta:
Shimano Deore XT CS-M770 11-32

Łańcuch:
Shimano Deore LX/SLX HG-73

Siodło:
Selle Italia X0 Trans AM

Stery:
Cane Creek VP-A45AC

Sztyca:
Pro XLT 400 mm, 27,2 mm

Już teraz widzę, że kilka komponentów trzeba zmienić. Pierwsza linia to kierownica i mostek. Nastepnie opony. Prawdopodobnie zmienię też sztycę na coś z mniejszym offsetem i poeksperymentuję z pozycją siodła. Akurat mam w zanadrzu Truvativa XR Double Clamp - będzie do porównania. Z czasem wypadałoby też dać wiekszą tarczę z przodu :) To tak na początek...

Kilka zdjęć roweru:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
  • 1


#31553 Aktualizacja silnika forum

Napisane przez przemu w 23 kwietnia 2012 - 12:41

Więcej uwag póki co nie mamy?
Jeśli nie to zamykamy temat aż do kolejnej aktualizacji :)
  • 2


#31442 Aktualizacja silnika forum

Napisane przez przemu w 16 kwietnia 2012 - 13:36

Wiem, widziałem. To nie problem - to kwestia przeliczenia punktów. Coś wcześniej musiało być źle liczone i punkty spadły. Na pocieszenie powiem - nie tylko Tobie ;) Mnie też. Trzeba nadrabiać nowymi :)

Przeliczanie wykonałem ze względu na błąd w zakładce profilu -> Reputacja. Miało to rozwiązać pokazywanie tam postów z zerową reputacją.
  • 4


#31410 Aktualizacja silnika forum

Napisane przez przemu w 15 kwietnia 2012 - 01:49

Przed chwilą skończyłem aktualizację silnika forum do najnowszej dostępnej w tej chwili wersji.
W związku z tym mogą się pojawić jakieś błędy, problemy techniczne. Proszę o zgłaszanie ich w tym temacie.

Dziękuję i pozdrawiam!
  • 4


#30703 SLX BR-M666 czy Deore (BR-M596?) 2012? + dobór tarcz

Napisane przez przemu w 03 marca 2012 - 11:09

Tarcze 160 mm jak najbardziej wystarczą na Twoje potrzeby. A co do wyboru hamulców - jeśli tylko finanse pozwolą, weź sobie SLX'a. Przede wszystkim ze względu na przeprojektowany zacisk oraz dużo lepsze metaliczne klocki (okładziny F03C które posiadają zintegrowany radiator odprowadzający ciepło) na starcie (jeśli wybierzesz taki wariant - warto). Co bardzo ważne - klocki między tymi hamulcami nie są kompatybilne. Te użyte w SLX BR-M666 są takie jak w XT BR-M785 i w XTR BR-M985 - czyli ostatnich modelach. Natomiast klocki BR-M596 są takie same jak w starych Deorkach BR-M595 i starych SLX'ach BR-M665 , podobnie jak i starszych wersjach XTR, XT.

A tarcze? Tak jak tu już było pisane - najlepsze będą te na pająku XT. Albo też coś od konkurencji - preferuję tarcze Avida (G2CS,G3CS - nie wiem jak nowe HS1).
  • 1


#28906 [klamkomanetki] wybór modelu

Napisane przez przemu w 22 lipca 2011 - 22:12

Jest jeszcze jedna ważna kwestia. Sprawa działania. Jeśli zależy Ci na jakości pracy dołóż i kup klamkomanetki XT. Seria Deore LX jest nieźle zrobiona, jednak dodatkowe dopracowanie XT, lepsze łożyskowanie sprawiają, że są to klamkomanetki warte zakupu.

Pojawia się jeszcze jedna kwestia. Masz teraz hamulce typu Cantilever? Posiadane klamkomanetki ST-M563 jak kojarzę są pod hample tego typu. Jeśli tak to zauważ, że może pojawić się kwestia niedopasowania. XT, LX bądź Deore z nowszych grup przystosowane są do V-brake'ów. Jest trochę inna ilość ciągniętej linki. Przekłada się to na sposób i siłę działania. Nie jest to polecane :)

Od siebie znów poleciłbym rozejrzeć się na komplet rozdzielony - manetki i klamki. Jest wygodniejszy w razie kolejnych modyfikacji. Zostawiasz klamki, zmieniasz manetki. Albo odwrotnie. Choćby pomysł zmiany hamulców - czy to na tarczówki hydrauliczne, albo Magury z serii HS - nie będzie problemu z dopasowaniem. A kosztowo wychodzi to również optymalnie:

-Manetki używane: http://allegro.pl/ma...1729373183.html lub http://allegro.pl/ma...1730537651.html
-Klamki pod cantilever - lub klamki pod V'ki i hamulce typu V-brake.
  • 1